
Într-un articol anterior ți am povestit cum am demontat în București și totodată cum am avariat macaraua în timpul demontării (Dacă nu ai citit articolul, o poți face aici : Prima macara)
Din cauza avarierii macaralei la demontare, încărcarea macaralei în cele doua TIR-uri s-a prelungit mai mult decât era estimat, astfel ca ne-a prins noaptea. Șoferul de pe primul TIR, cel în care încărcasem greutățile din beton, și bratul macaralei, a plecat puţin mai repede, dar al doilea șofer al camionului unde încărcasem macaraua, m-a rugat sa îl însoțesc pe drum, cu autoturismul, deoarece era foarte obosit după cursa de Constanta, din care abia se întorsese.
Am ieșit pe autostrada București Pitești aproape de miezul nopții și am fost întâmpinați de o ceată groasă, de se vedea abia la câțiva metri. Povesteam cu mecanicul de lângă mine, când am observat că tirul ce mergea în fața mea începe să meargă șerpuit. Când trecea de linia dreaptă până aproape de parapetul din mijlocul drumului, când se apropia de linia continuă dinspre șanț.
I-am zis colegului de drum: ăsta ori se plictisește de face opt-uri pe șosea, ori adoarme la volan. Am scos repede telefonul mobil, i-am format numărul și am stat cu degetul pregătit pe butonul de apelare. După câteva minute, am văzut că ușor ușor camionul trece pe banda de avarie și se îndreaptă spre șanț Atunci am apelat șoferul și în ultima clipa, când era cu roţile pe marginea drumului, a virat brusc spre stânga, cu un balans periculos, făcut de semi-remorca.
În prima parcare, șoferul a tras pe dreapta și a coborât din cabina camionului, recunoscând ca a adormit la volan și că dacă nu îl sunam la telefon, acum era răsturnat în șanț. În urma acestui șoc șoferul a hotărât să doarmă acolo în parcarea de pe autostradă, iar noi ne-am continuat drumul, însoțiți de aceeași ceata groasa și lăptoasa, până la Sibiu, unde am ajuns aproape spre dimineață.
Reparația macaralei a decurs ușor, am primit rapid piesele ce trebuiau înlocuite de la partenerul meu din Germania, și rapid, am încărcat macaraua pe un treyler și am pornit spre Sinaia.
Am luat de la ADR autorizație pentru accesul pe Valea Prahovei, și am pornit cu noaptea’n cap. Încă de seara, ningea puternic, iar când am ajuns în Râșnov, se lumina de ziua. După ce am trecut de sensul giratoriu unde începe drumul spre Pârâul Rece, șoferul camionului a oprit, asa ca am coborât si noi, din mașina din spate, sa vedem ce problemă are.
Surpriza: drumul era total necurățit, dar nu numai ca nu era curățit de zăpada, nici nu se vedea pe unde ar fi trebuit sa fie drum, în fața noastră se întindea un camp cu zăpada neatinsă și fără nici o urma de roți.
Deși pe autorizația noastră scria clar traseul, prin Râșnov + Pârâul Rece, ne-am întors în Brașov cu gândul să mergem pe traseul mașinilor mici, Brașov-Timiș-Predeal.
Nici nu am ieșit bine din Brașov că am fost opriți de poliţie și trași pe dreapta. Am încercat să le explic că pe unde aveam autorizația nu e curățit drumul, dar degeaba.
Bineînțeles că după ce am ușurat portofelul, am primit sfatul așteptat: circulați cu atenție , și să nu ii încurcați pe ceilalți participanți la trafic. A urmat un drum de coșmar cu derapaje, cu blocaje în trafic, ( înjuraturi ) dar într-un sfârșit ne-am văzut cu macaraua în Sinaia, unde a doua zi, am finalizat montajul.
Dacă ai avut astfel de peripeții, te invit sa ni le povestești, în comentariul de mai jos.
0 comentarii la „Peripeţii avute cu transportul macaralei”
Am o intrebare (am descoperit din intamplare acum acest blog) . Din relatarea anterioara referitoare la peripetiile cu prima macara, ai spus ca un tirant a fost strambat serios si ca ai reparat macaraua relativ repede . Cum ? Deformatiile permanente la structura de rezistenta se repara (la tirant ) prin inlocuirea lui. Asta inseamna reparatie controlata de ISCIR, anuntare la ISCIR de producere a avariei, verificarea de catre ISCIR a macaralei si intocmirea PV de constatare, documentatie preliminara de reparatie, viza RADTP etc. Nu cred ca se poate rezolva chiar asa repede chiar daca este IT ISCIR Sibiu.
Nicu, nu am detaliat in articol modul de reparare. Am cerut ajutor in Germania si am primit in timp record, subansamblele deformate sau sparte (Rola de teflon din capatul tirantului). Piesele au provenit din dezmembrarea unei macarale identice ce avea bratul indoit, deci atunci nu am respecat prevederile PT R1-2003, privitoare la efectuarea reparatiilor. 🙁