Autorizarea ISCIR a nacelelor, de catre RSVTI

Nacela -ISCIR
Sub incidenta ISCIR

Zilele trecute eram la o societate de construcții unde derulam o expertiza tehnica la o nacela, împreună cu colaboratorii noștri de la încercări nedistructive. La încercări participa și RSVTI -stul beneficiarului, pentru ca, după cum știți, conform sarcinilor date de ISCIR, are obligația sa asiste la aceste probe și încercări, după care trebuie sa întocmească un Proces Verbal, ce va fi atașat  la documentația tehnica finala.

In parcul de utilaje erau aranjate și câteva platforme ridicătoare tip foarfece și doua nacele hidraulice cu brat articulat.

Il întreb pe RSVTI-st dacă a făcut procese verbale de Verificări tehnice periodice la platformele foarfece și îmi zice ca da , a făcut procesele verbale atât la foarfece cât si la nacelele articulate.

Intradevar, ISCIR , a dat un comunicat în luna februarie 2013, ( îl puteti citi aici ) prin care anunta ca pentru platformele ridicatoare, RSVTI este autorizat sa faca atat Autorizatiile de functionare cat si verificarile tehnice periodice, dar eu stiam ca acest lucru nu este valabil si pentru nacele, acestea trebuind sa fie verificate de catre CNCIR.

I-am promis RSVTI-stului ca voi studia mai bine problema autorizarii platformelor si nacelelor si il voi tine la curent.

Asa ca, iata-ma studiind (pentru a cata oara?) prescriptia R1-2010.

Iata cum defineste R1-2010 notiunea de nacela si cea de platforma:

X) nacela – platforma autoridictoare care permite stabilirea unui post de lucru cu nivel variabil la pozitia dorita. 

bb) platforma autoridictoare – masina de ridicat destinata deplasrii pe verticala a persoanelor si/sau materialelor. 

Comunicatul ISCIR, din februarie 2013, la art.2 spune:

“pentru platformele ridicătoare nedeplasabile/deplasabile pentru persoane și/sau materiale cu Sn≤1t, admiterea functionării (la prima punere în functiune și periodic în exploatare) se va efectua de către operatorul RSVTI al deținătorului/utilizatorului, în conformitate cu cerințele PT R1-2010” 

Acum, după ce am recitit cele doua definiții din R1 si comunicatul, ii dau dreptate RSVTI-stului,platforma ridicatoare autorizata ISCIR de catre RSVTI și consider corecta actiunea lui de a efectua verificarea periodica a nacelelor, atat timp cat nacela este considerata de ISCIR tot o platforma ridicatoare.

Sunt curios voi cum interpretati acest comunicat:

Poate RSVTI-stul sa faca verificarea nacelelor, sau doar a platformelor ridicatoare?

———————————————————————-

Va rog sa postati aici doar comentarii ce au legatura cu tema articolului.

Pentru alte postari sau intrebari, folositi pagina Intrebari_Raspunsuri

0 comentarii la „Autorizarea ISCIR a nacelelor, de catre RSVTI

  1. buna ziua,
    dupa cum procedez eu, cei de la ISCIR sunt multumiti,
    am intocmit un registru , sau are registru de la producator, in care periodic cel putin lunar, execut o verificare periodica.

  2. Bună ziua,
    Autoscările de intervenţie la înălţime (cele pe şasiu ROMAN, de producţie româneascâ) folosite de către unităţile de pompieri şi nu numai, au în dotarea lor nacelă pentru lucru la înălţime.
    Producătorul prin caracteristicile tehnico-tactice ale acesteia, în manualul de cunoaştere şi întrebuinţare, a stabilit că autoscara, cu pachetul adunat, poate ridica 1000 Kg.
    Solicitând precizări I.S.C.I.R-ului cu privire la supunerea acesteia la obligativitatea autorizării şi efectuării VTP, acesta mi-a răspuns că este considerat mecanism de ridicat cu sarcina 1000 Kg şi se supune autorizării precum şi verificărilor tehnice periodice.
    Din memorie vă spun că, conform Prescripţiilor Tehnice aplicabile, în situaţia în care se lucrează cu nacela, dacă bine-mi aduc aminte, este obligatorie prezenţa R.S.V.T.-istului la faţa locului.
    Personalul care lucrează din nacelă, trebuie să aibă adeverinţă de la un cabinet de medicina muncii cum că este apt pentru a lucra la înălţime şi dacă nu mă înşel autorizaţie emisă de responsabilul cu protecţia muncii.
    Sper ca aceste informaţii să fie de folos şi altora.
    Vă doresc o zi bună.

    1. Autoscara, avand nacela de 1000 kg se supune autorizarii si VTP de catre RSVTI.
      Referitor la prezenta obligatorie a RSVTI-ului in cazul lucrului cu nacela, se aplica doar la nacelele agatate in carligul macaralelor, nu in cazul masinilor de ridicat de tip Nacela, unde nu este nevoie de prezenta RSVTI.
      Autorizarea manevrantilor pentru nacele se face de catre RSVTI, nu de catre Responsabilul cu protectia muncii, si acestia au nevoie de Adeverinta medicala cu “Apt pentru lucru la inaltime”.

      1. Bună ziua,
        Nu doresc să intru într-o polemică, pe această temă, deşi o zicală înţeleptă spune “Contradicţia este cheia progresului”, însă mă simt obligat să corectez, astfel:
        Cu privire la autorizarea şi VTP a autoscărilor, nu greutatea nacelei (1000 Kg, care în paranteză fie spus, nu cred că are această greutate) este criteriul potrivit căruia se supune autorizării şi VTP, ci faptului că producătorul prin caracteristici a menţionat că poate ridica 1 to., care potrivit prescripţiei este un prag de urmat anumite proceduri şi anume, varianta sub 1 to. şi de la 1 to. inclusiv în sus. Această afirmaţie o pot proba cu răspunsul scris al ISCIR-IT.
        Alt aspect dacă autoscara se foloseşte numai pe post de scară, aceasta nu trebuie autorizată.
        Ceea ce am scris, v-am spus că este din memorie. În situaţia în care aş fi greşit, cred că ar fi fost bine să fiu corectat cu citat din Prescripţia Tehnică, astfel încât ceilalţi care citesc să fie siguri de acest lucru.
        Referitor la manevrantul nacelei, nu l-aţi confundat cumva cu manevrantul transpaletei care poate ridica peste 1 to.
        Referitor la lucru la înălţime, tot din memorie vă spun că, potrivit legislaţiei în domeniul protecţiei muncii, dacă nu mă înşel, este considerat lucru la înălţime de la 2 (doi) metri în sus.
        Fără supărare vă rog să mă combateţi, pentru că astfel învăţăm mai bine.

        1. Remarca:
          Ma ocup atat cu SSM(coordonare in materie de SSM santier) cat si RSVTI.
          1. Dpdv al SSM, in legislatia in vigoare nu mai este definita o inaltime anume peste care se considera lucru la inaltime. Aceasta valoare trebuie inscrisa in INSTRUCTIUNI PROPRII SSM aprobate de conducerea unitatii. Recomandat in Directivele europene de SSM este peste 1,5 m. Unii pot considera lucrul peste 1 m – ca fiind lucru la inaltime. Cert este faptul ca peste limita inscrisa in IP-SSM sunt necesare aplicarea masurilor specifice lucrului la inaltime, care se completeaza cu PT ISCIR aplicabile.
          2. Autorizarea lucratorului/manevrantului de nacela se face de catre RSVTI, conform PT ISCIR. In plus, recomand ca responsabilul SSM sa efectueze o instruire suplimentara pe baza IP SSM care sa contina aspecte de SSM specifice lucrului in nacela, iar la final sa emita o AUTORIZARE INTERNA pe linie SSM pentru acesti lucratori. In cazul unui control ITM, eveniment/accident munca, se solicita (conform legislatiei SSM) acest document.
          3. Lucratori in nacela – este obligatorie existenta FISEI DE APTITUDINI eliberata de medicul de medicina muncii in baza FISEI DE IDENTIFICARE A RISCURILOR PROFESIONALE pentru postul in cauza (valabilitate max 12 luni).

  3. Salut Adrian,

    M-am ambitionat si am luat si eu la studiat PT R1-2010.
    Am gasit citeva inexactitati care au creat confuzie si cred ca de aceea a venit acel COMUNICAT din partea ISCIR.

    PT R 1-2010
    MASINI DE RIDICAT
    (macarale, mecanisme de ridicat, stivuitoare, platforme autoridicatoare si platforme ridicatoare pentru persoane cu dizabilitati, elevatoare pentru vehicule si masini de ridicat de tip special)

    Art. 12 (1) Admiterea functionarii (la prima punere în functiune si periodic în exploatare) a masinilor de ridicat mentionate la alin. (2) se face de catre RSVTI al detinatorului/utilizatorului în conformitate cu prevederile prezentului capitol si ale capitolului V si se înregistreaza în evidenta acestuia.
    (2) Admiterea functionarii (la prima punere în functiune si periodic în exploatare) se refera la urmatoarele masini de ridicat:
    a) macaralele cu sarcina nominala Sn ≤ 1 t si macaralele actionate manual;
    b) stivuitoarele autopropulsate si translatoarele stivuitoare actionate manual; c) mecanisme de ridicat cu sarcina nominala Sn ≤1 t si mecanisme de ridicat actionate manual; d) elevatoare pentru vehicule actionate manual; e) platforme ridicatoare pentru persoane cu dizabilitati.
    Comentariu : aici NU au fost trecute platformele ridicatoare nedeplasabile/deplasabile pentru persoane si/sau materiale;

    SECTIUNEA a 2-a
    Conditii privind autorizarea/admiterea functionarii
    Art. 14

    (2) Pentru nacelele suspendate în cârligul macaralei, care ridica persoane la o înaltime
    mai mare de 3 m, detinatorul/utilizatorul trebuie sa prezinte si urmatoarele documente:
    a) instructiuni de exploatare specifice, pentru macaragii care deservesc ansamblul format din macara si nacela;
    b) o procedura care sa precizeze verificarile si încercarile tehnice ce trebuie efectuate de catre inspectorii de specialitate din cadrul ISCIR la ansamblul format din macara si nacela;
    c) o procedura de salvare în caz de urgenta a persoanelor din nacela ramase blocate la
    înaltime;
    d) declaratia de conformitate, însotita de certificatul de examinare de tip CE eliberat de un organism de certificare pentru ansamblul format din macara si nacela;
    e) o analiza de risc, efectuata de producatorul macaralei, din care sa rezulte
    compatibilitatea dintre macara si nacela.
    Comentariu: Termenul de nacela suspendata în cârligul macaralei respecta definitia din PT R1-2010? Cine poate sa ne lumineze si pe noi? x) nacela – platforma autoridicatoare care permite stabilirea unui post de lucru cu nivel variabil la pozitia dorita.
    bb) platforma autoridicatoare – masina de ridicat destinata deplasarii pe verticala a persoanelor si/sau materialelor.

    In articolul 12 se face referire la Cap.V.
    Art. 12 (1) Admiterea functionarii (la prima punere în functiune si periodic în exploatare) a masinilor de ridicat mentionate la alin. (2) se face de catre RSVTI al detinatorului/utilizatorului în conformitate cu prevederile prezentului capitol si ale capitolului V si se înregistreaza în evidenta acestuia.

    CAPITOLUL V
    VERIFICAREA TEHNICA PERIODICA SI REPUNEREA ÎN FUNCTIUNE
    Art. 46
    (2) Verificarile tehnice periodice în vederea admiterii functionarii în continuare se
    efectueaza de catre RSVTI pentru:
    1) macarale cu sarcina nominala Sn ≤ 1 t si macaralele actionate manual;
    2) stivuitoare autopropulsate si translatoarele stivuitoare actionate manual;
    3) elevatoare pentru vehicule actionate manual;
    4) platforme ridicatoare pentru persoane cu dizabilitati.
    Comentariu : Nici aici NU au fost trecute platformele ridicatoare nedeplasabile/deplasabile pentru persoane si/sau materiale;

    CONCLUZIE :
    Comunicatul ISCIR completeaza PT R1-2010, unde n-au fost inscrise la art.12 (2) si 46 (2) platformele ridicatoare nedeplasabile/deplasabile pentru persoane si/sau materiale si autorizeaza operatorul RSVTI sa poata efectua Admiterea functionarii la prima punere în functiune si periodic în exploatare.

    Dar cu nacela suspendata in cirligul macaralei cum ramine ?
    Cu stima ,
    Ionel

    1. Ionel, si eu cred ca omisiunea din R1 a dus la aparitia comunicatului ISCIR.
      Referitor la nacelele suspendate in carligul macaralei, procedura e destul de clara, si implica supraveghere din partea RSVTI-ului.

    2. Citeste si art. 46 alin.1. De ce sari peste el ?
      Art. 46 (1) Verificările tehnice periodice în vederea acordării autorizării funcţionării în continuare se efectuează:
      a) de către inspectorul de specialitate din cadrul ISCIR pentru:
      1) macarale, cu sarcina nominală Sn > 50 t;
      2) stivuitoare autopropulsate şi translatoare stivuitoare, cu sarcina nominală Sn > 5 t;
      3) platforme ridicătoare nedeplasabile/deplasabile pentru persoane şi/sau materiale;
      4) elevatoare pentru vehicule, cu sarcina nominală Sn > 2,5 t;
      5) mecanisme de ridicat, cu sarcina nominală Sn > 5 t;
      6) maşini de ridicat de tip special;
      Deci , aceste instalatii , pot fi verificate numai de catre ISCIR ( CNCIR ).

  4. Cel care a emis comunicatul referitor la verificarile efectuate la platforme nu cunoaste PT R1-2010.
    Cititi si articolul 11 din PT R1-2010 pct. c
    Art. 11 (1) Verificarea tehnică în vederea acordării autorizării funcţionării se efectuează de inspectorul de specialitate din cadrul ISCIR la următoarele maşini de ridicat:
    a) macaralele cu sarcina nominală Sn > 1 t;
    b) stivuitoarele autopropulsate şi translatoarele stivuitoare;
    c) platformele ridicătoare nedeplasabile/deplasabile pentru persoane şi/sau materiale;
    d) elevatoare pentru vehicule;
    e) mecanisme de ridicat cu sarcina nominală Sn > 1 t;
    f) maşini de ridicat de tip special.
    (2) Maşinile de ridicat menţionate la alin. (1), se înregistrează în evidenţa ISCIR.

  5. Intradevar un comunicat nu este juridic peste o prescriptie, dar nici o prescriptie nu este juridic peste o hotarare de guvern, asadar pentru a va edifica de unde a venit comunicatul ISCIR-ului cu privire la autorizarea si verificarea periodica a platformele autoridicatoare/nacelelor cititi HG 1340/2001, anexa 1, punctul 3. Acolo specifica foarte clar ce verificari face ISCIR-ul (CNCIR in momentul de fata).

      1. Abuz din partea cui? Pur si simplu legile se bat cap in cap, si pana la comunicatul ISCIR-lui fiecare a interpretat cum a vrut.

  6. Nacela prinsa in carligul de macara!!!. La o defectiune a mecanismului de ridicare, sa admitem ca la o comanda de coborare carligul nu se mai opreste, ca sansa are omul din cutie? Nacela, platforma autoridicatoare, etc sunt dotate cu mecanisme de blocare, si cel mai grav lucru este ca omul sa ramana sus, nu e foarte placut dar se gasesc solutii de coborare. Normele de protectia muncii interzic transportul oamenilor in “nacela” agatata in carligul de macara. Se admite lucru, cu nacele, platforme autoridicatoare, ascensoare care sunt special construite si au regim dePIF, verificare tehnica si supraveghere conform prescriptiilor ISCIR

    1. De fapt lucrurile nu sunt atat de neobisnuite. In toate tarile din Europa se practica genul acesta de operatiuni de ridicare care sunt de fapt destul de sigure daca se respecta procedurile.
      La vremea cand ISCIR-ul dezbatea noile prescriptii, tocmai ce aparuse standardul EN 14502-1 care a fost armonizat si in legislatia romaneasca in 2010 asa ca mi se pare un pic curios ca normele de protectia muncii nu permit inca genul acesta de operatiuni. Problema este ca trebuie facute anumite modificari macaralelor respective iar ansamblul macara – nacela trebuie certificat inainte de a se aproba functionarea lor. In plus, este necesar sa existe la documentatie si niste proceduri de salvare a persoanelor blocate in nacela. S-ar putea sa ma insel dar nu cred ca la ora actuala exista in tara ansambluri nacela – macara care sa respecte cerintele prescriptiilor ISCIR.

    2. Exprimarea “Normele de protectia muncii interzic transportul oamenilor in “nacela” agatata in carligul de macara.”, cred ca este o interpretare personala, pentru ca in legislatia SSM nu este prevazut acest lucru.
      Potrivit Legii 319/2006 si HG 1425/2006 actualizate, angajatorul este obligat sa puna la diospozitia lucratorilor echipamente de munca autorizate, cerificate si sa corspunda conditiilor de utilizare prevazute de producatorul acestora.
      Tot angajatorul este obligat sa efectueze si sa fie in posesia unei evaluari de riscuri pentru posturile de lucru (si activitatile) desfasurate in unitate. Tot o obligatie este intocmirea de instructiuni proprii SSM si instructiuni de lucru, precum si instruirea lucratorilor conform periodicitatii stabilite in Planificarea instruirilor, inclusiv instruire suplimentara la efectuarea unor activitati periculoase.
      Odata ce personalul este instruit SSM (autorizat intern), are Fisa de aptitudini aptitudini pentru lucrul in nacela (munca la inaltime), nacela este conforma (marcaj CE), ansamblul macara-elemente de prindere si legare sarcini – nacela este autorizata si admisa in functionare de catre RSVTI, exista RSVTI care isi face treaba, exista personal instruit in caz de avarie, proceduri de actiune in caz de urgenta si dotari tehnice specifice interventiei in caz de avarie/urgenta, puteti dormi linistiti. Este foarte important ca si seful de echipa/formatie de lucru sa fie instruit si sa cunoasca faptul ca trebuie sa supravegheze activitatea lucratorilor in nacela suspendata.
      ATENTIE! la un eventual accident de munca, la ITM se declara in primul rand accidentul, se depune dosarul de cercetare, care impreuna cu ISCIR cerceteaza cauzele.

  7. Se admite si lucrul cu nacela acatata in carligul macaralei, dar in urma unor certificari suplimentare ale ansamblului nacela+macara, si sub supravegherea directa a RSVTI.
    Nacelele (profesioniste) sunt dotate cu acoperis de protectie asa ca nu cred ca exista un pericol prea mare de accident in acest tip de lucru. Probabil ca daca era, nu se accepta nicaieri in lume, acest mod de lucru.

    1. PTR1-2010 la capitolul “Conditii privind autorizarea/admiterea functionarii” la art. 14 litera e 2, specifica documentele care sunt necesare la nacelele suspendate in carligul macaralei, care ridica persoane la o inaltime mai mare de 3 m.
      Nacela suspendata in carligul macaralei,… este un joc de cuvinte.
      Nacela este unul din utilajele complecxe, special construite ca sa lucreze cu oameni la inaltime.
      In carligul macaralei se suspeda .. nacela. Legislatia nu este clara.
      Cred ca se lucreaza, este un mod de a rezolva o problema rapid si eftin.
      Cine raspunde la un accident, cu toata documentatia ceruta complecta; eveniment nedorit de nimeni????

      1. Nu este un joc de cuvinte ci chiar denumirea standard asa cum a fost ea definita peste tot in Europa.
        Mai multe referinte gasiti in acest standard: SR EN 14502-1:2010, Cranes – Equipment for the lifting of persons – Part 1: Suspended baskets.

        Asa cum spuneam intr-un comentariu anterior, nu nacela este complexa ci macaraua la care se ataseaza deoarece macaralele nu au fost proiectate initial sa ridice persoane asa ca trebuie adaugate niste dispozitive suplimentare de siguranta dupa care urmeaza examinarea de tip EC (certificarea).

  8. In mod sigur se lucreaza in acest mod. Este o rezolvare rapida si eftina. Legislatia nu este clara si ferma. Atat timp cat nu se intampla nimic este foarte bine. Dupa …, se gasesc destule articole de lege care sa incrimineze “un acar Paun”. Nu cred ca ar trebui incurajat acest mod de lucru.

  9. Comunicatul este ff clar . Daca PTR 1 a spus initial ca platformele se autorizeaza numai de ISCIR (CNCIR) , acum ne da voie noua sa facem acest lucru ptr platformele cu Q mai mic sau egal cu 1 t. Este aceiasi regula ca la mecanisme de ridicat actionate electric (asta s-a omis sa se scrie in PTR 1)

  10. Dragi colegi,
    Am citit mai toate comentariile voastre si m-ați băgat mai tare în ceata.
    As vrea sa știu totuși dacă ma poate ajuta cineva cu un opis pentru un dosar de autorizare în vederea funcționarii a unei platforme autoridicatoare.
    Acum, după acest comunicat s-a schimbat acest opis al dosarului? sau rămâne același, cu excepția documentelor de solicitare către CNCIR ? și as mai avea o nelămurire , de ce nu avem un document care sa mai fie și semnat ? și parafat ? Oricine poate pune un document format pdf cu acele înscrisuri și însemne ale statului , nu tu stampila , nu tu semnătura ?
    Am nevoie de aceste informații pentru a ști cum autorizez un PRB telescopic nou tip camioneta.
    Mulțumesc anticipat pentru ajutor !

    1. Dragos, multe din postarile de mai jos nu ti se aplica, deoarece este vorba de nacele acatate in carligul unei macarale.
      Pentru acceptarea functionarii unei platforme ridicatoare, ai nevoie de urmatoarele documente:
      -Declaratie de conformitate de la producator (tradusa in limba romana)
      -Cartea tehnica a nacelei -in limba romana, cu capitole referitoare la exploatare, intretinere si reparatii.
      -Proces verbal de probe de casa, efectuat de societate autorizata
      -Registru de supraveghere a masinii de ridicat
      Trebuie sa te asiguri ca masina de ridicat
      – are asigurata intretinerea de catre o firma autorizata
      – este deservita de catre personal autorizat – manevrant.

      Avand toatea acestea intocmesti Procesul verbal de admitere a functionarii, in care scri ca nacela are toate documentele de mai sus, ca s-au efectuat probe si incercari, ca in timpul probelor nacela a fost deservita de personal autoriat – cu numele si nr. autorizatiei, si ii dai scadenta urmatoarei verificari. Pentru nacela noua, maxim 3 ani. P.V. va fi semnat si stampilat de tine ca RSVTI, de detinator (director) si de firma de intretinere.

      Atentie: ca RSVTI, faci admiterea functionarii nacelei nu Autorizarea nacelei:

      Extras din PT R1-2010: admiterea functionarii – acordul emis de catre RSVTI al unui detinator/utilizator
      pentru o instalatie/echipament, în cazurile prevazute în prescriptia tehnica aplicabila, în scopul atestarii faptului ca aceea/acel instalatie/echipament îndeplineste toate conditiile si cerintele pentru a fi utilizata/utilizat în conditii de siguranta;

      1. Domnule Adrian,
        La mențiunea – “Proces verbal de probe de casa, efectuat de societate autorizata ” , ce condiții trebuie sa îndeplinească aceasta societate ? Probabil nu am înțeles bine dar vreau sa fiu sigur de aceea am revenit.
        Si o alta nelămurire:
        “Trebuie sa te asiguri ca mașina de ridicat
        – are asigurata întreținerea de către o firma autorizata”
        Utilajul este în garanție, deci deocamdată am service, de la firma care îl furnizează, e suficient ? Deci exista contract, în acest sens.

        1. La punerea in functiune, unul din documentele necesare, este acest proces verbal. Acesta il intocmeste producatorul, sau societatea autorizata de ISCIR pentru montare-intretinere.
          Daca aveti contract cu firma care furnizeaza echipamentul, este ok. De exemplu, dupa perioada de garantie aveti optiunea de a continua contractul de intretinere cu furnizorul sau sa incheiati alt contract cu o societate comerciala care este autorizata de ISCIR sa faca intretinere la acel tip de echipamente. De obicei aceste societati au tarife mai mici decat reprezentantele de vanzari.

  11. Eu sunt nou pe blog si citeam ce ati postat. Eu sunt rsvti de la inceputul anului si am in cadrul societatii 5 ansamble nacela-macara (S=500 kg) de transport persoane si pt interventii.
    Proiectul (avizat RADTP) si executia a facuto o firma autorizata ISCIR, punerea in functiune in vederea autorizarii a facuto CNCIR in 05.2012. In proiec este specificat la ce macarale le pot folosi (cazul meu: Bocsa si Kangur). In plus am “Instructiune de lucru privind avizarea pentru lucru, verificarea si exploatarea nacelei”, dispozitie de la conducerea societatii cu numirea mea ca si coordonator de securitate pe toata durata functionarii ansamblului conform PT-R1-2010, procese verbale de instruire macaragii, docheri, legatori de sarcina, tabele cu macaragii care pot deservii ansamblu nacele-macara din cadrul societatii (am trecut doar macaragii experimentati), procedura de salvare.
    Intrebare: VTU la scadenta eu trebuie sa o fac sau tot CNCIR-ul?
    Multumesc,

    1. Interesant ca ai obtinut autorizarea de catre CNCIR. Ai reusit sa obti certificarea ansamblului macara+nacela de la un organism de certificare, conf R1?
      “declaratia de conformitate, însotita de certificatul de examinare de tip CE eliberat de un organism de certificare pentru ansamblul format din macara si nacela;”
      oricum pentru acest ansamblu doar CNCIR va face si VTU.

  12. Buna,
    as dori sa omoleghez o masina pe post de PRB, va rog sa imi spuneti unde as putea sa ma adresez si de ce documente as avea nevoie.

    Multumesc !!!

  13. Buna ziua,
    daca ma puteti ajuta, as dori sa autorizez intern platforme autoridicatoare ( Q=0,5 tf, inaltime de ridicare = max 1 metru, rotire 90 de grade stanga-dreapta, platforma autoridicatoare este de tip mecanica, pe ea sunt max 4 persoane si cateva materiale), metionez ca nu am nici o documentatie tehnica. Multumesc.

    1. Buna ziua,
      Daca nu aveti documentatie tehnica, nu puteti autoriza platformele.
      Este obligatorie, Cartea tehnica si Declaratia de conformitate a producatorului.
      Cartea tehnica o poate face un RADTP. Daca nu reusiti sa obtineti un duplicat dupa Declaratia de conformitate, este necesara o expertiza a platformei.
      In urma expertizei, veti putea face procesul verbal de autorizare.

      PS Va recomand sa va alaturati pe facebook Comunitatii RSVTI-stilor.
      Acolo veti obtine imediat informatii din domeniu.

      Cu stima,
      Adrian Miclaus

  14. Mai este valabil comunicatul ISCIR, din februarie 2013, la art.2 care spune:
    „pentru platformele ridicătoare nedeplasabile/deplasabile pentru persoane și/sau materiale cu Sn≤1t, admiterea functionării (la prima punere în functiune și periodic în exploatare) se va efectua de către operatorul RSVTI al deținătorului/utilizatorului, în conformitate cu cerințele PT R1-2010”

    1. Da, este valabil.
      Daca vrei sa fi la curent cu noutatile din domeniu, inscriete in Comunitatea RSVTI-stilor de pe facebook.

  15. Auto Nacela tip PRB cu masa ridicătoare de 120kg se iscirizeaza sau doar se pune in funcțiune?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *