RSVTI-st sau pompier? Cat de organizat esti?

RSVTI-st pompierAm vizitat zilele trecute o societate comerciala, un SA, care se ocupa cu extracția și prelucrarea unor resurse minerale. O societate veche, cu tradiție, rămasă încă neprivatizata, în portofoliul statului. Birouri și dulapuri vechi, cu calculatoare depășite, care lăsau impresia întoarcerii în timp.

Poate impresia de “prăfuit” a fost accentuata de faptul ca în urma cu câteva zile am  avut treaba în incinta societății Continental din Sibiu, unde am găsit o firma ultramoderna, dotata cu utilaje de ultima generație, tehnica IT cât cuprinde, și multi, multi tineri. (media de vârstă în societate este de 28 de ani). Inevitabil, în cele câteva ore petrecute în firma “de STAT” , am avut treaba cu RSVTI-stul societății. Am avut nevoie sa ne pună la dispoziție niște Cărți tehnice și dosare de autorizare a unor poduri rulante. Toate dosarele și cărțile tehnice (care mai existau) erau aruncate vraiște în niște fișete, fără nici un Opis, fără nici o evidenta. Cazane peste poduri rulante, amestecate cu broșuri, oferte și alte tipuri de dosare, în care nimeni nu știa ce se găsește.

Am aflat ca activitatea lui de baza este alta și ca s-a pricopsit cu activitatea de RSVTI, după restructurările făcute de-a lungul timpului. Avea și destui macaragii, legători de sarcina și fochiști. Bineînțeles ca nu știa când le expira autorizațiile, deoarece nu avea nici o evidenta a acestora și spunea ca macaragii și fochiștii vin ei la el sa solicite prelungirea autorizației iar legătorii de sarcina, ii face anual, când își aduce aminte.

Un RSVTI-st care este depășit de situație, care nu știe sigur ce are de făcut și care secasca-pompier comporta ca un pompier: abia când apare câte un “incendiu”, încearcă sa îl stingă. In mod sigur societatea are implementat un sistem de management al calității, dar care se rezuma la doar o diploma pe un perete și câteva copii puse in dosarele de licitații…

Sunt convins ca tu nu ești în aceasta situație, de pompier, deoarece doar faptul ca te-ai înscris la blog, înseamna ca te preocupa calitatea muncii tale și ca dorești sa fi la curent cu tot ce apare nou în acest domeniu.

Lasa un comentariu, mai jos, și spune-mi cum ți-ai organizat evidenta și munca ta de RSVTI-st.

0 comentarii la „RSVTI-st sau pompier? Cat de organizat esti?

  1. Salut Adrian
    Munca:identificarea tuturor echipamentelor sub incidenta ISCIR/CNCIR, intocmirea scadentarului de verificare cu firmele externe /in sarcina proprie RSVTI,autorizate pe cazane si instalatii de ridicat si scadentarului cu CNCIR Sibiu si cel mai important lucru :gestionarea atestarii /reatestarii anuale si la 4 ani a personalului deservent cu firma colaboratoare externa si in colaborare cu departamentul Resurse Umane
    Am cca 400 de manevranti transpalete manuale ,stivuitoristi , 7 nacelisti .Eu insumi sunt atestat si ca stivuitorist .Deci vorba nemteasca :ordine e jumatate de viata

  2. Nu sunt RSVTI dar trebuie sa urmaresc in deaproape activitatea unui rsvti, a unui rvt si a unui rsl – sa le verific periodic documentele emise si corectitudinea lor – desi in societatea la care lucrez nu exista implementat un management al calitatii exista “simt al raspunderii” fiecare hartie trebuie stiut cu ce scop a fost emisa, cui se adreseaza, ce reprezinta, cat de corect este intocmita si ce valabilitate are – desigur pentru multi altii asta inseamna “birocratie” dar pentru mine inseamna “a cunoaste” chiar daca nu intra in fisa postului.
    Felicitari pentru blog! este de real ajutor atunci cand nu ai vreme sa verifici toate noutatile in domeniu.

  3. Cum mi-am organizat eu munca de RSVTI?!
    Si eu, casi colegul nostru de la intreprinderea de stat, m-am pricopsit cu munca asta prin plecarea RSVTI-istului dinaintea mea. Am facut cursul in Iulie 2013 si am inceput sa-mi sparg capul cu munca asta. Este foarte greu la inceput , mai ales cind pleci de la nimic. Nu am multe instalatii, dar trebuiesc puse in ordine.
    Acesta este si motivul pt care am cautat pe net si am gasit forumul acesta.
    Insa cred ca dosarele ”tinute vraiste” depinde de om nu de felul societatii unde esti angajat.
    Fostul RSVTI, respectind buna traditie romaneasca, s-a suparat ca magarul pe sat si cind a plecat nu a lasat nimic, nici macar un bilet de tranvai pe care sa fie notat ceva, de parca nu era platit pt munca pe care o facea. Este si vina conducerii societatii comerciale ca l-a last sa plece fara sa predea dosare si restul.
    Deci, plecind de la nimic, am reconstituit dosare cu carti tehnice, autorizari, carti ale utilajului si restul. Mi-am facut un dosar numai cu legi, OG, si PT si un dosar in care am evidenta tuturor utilajelor si instalatiilor sub incidenta ISCIR. Fiecare utilaj sau instalatie are dosarul lui cu carte tehnica, certificat de garantie, declaratie de conformitate, factura de cumparare, registru de supraveghere, PV de verificari tehnice, PV revizii si intretinere…..
    Pt personal autorizat ISCIR (stivuitoristi) am dosar cu autorizatiile lor, certificate absolvire curs, facturi autorizare si examinare……
    Am reconstituit tot ce am crezut de cuviinta ca are legatura cun ISCIR. Macar 1, 2 ori pe saptamina deschid dosarul cu legi, OG si PT si mai citesc unde am nelamuriri.
    Toate documentele le am pe hirtie si scanate pt eventualitatea ca se pierde ceva.
    Nu sint cel mai bun in a-mi organiza munca de RSVTI, dar ma straduiesc sa ma perfectionez
    Poate cel care vine dupa mine sa nu ma injure.
    Cam asta , in linii mari, insa mai este ff mult de invatat.
    Zi buna

  4. In atentia dl. Marius
    Aveti un suport de curs pt manevranti transpalet?
    Am 2 transpalete si nu am personal autorizat.
    Vreau sa fac un mic curs cu citiva angajati si sa-i autorizez ca manevranti.
    Dvs cu 400 de manevranti cred ca sinteti ”profesor”.
    Multumesc

      1. Si eu as avea nevoie de curs sa autorizez ca manevranti niste persoane.
        mail:rsvti.hd@gmail.com
        Multumesc anticipat

  5. Va multumesc pentru noutati si pentru mesaje.
    Sunt interest cum ati conceput acea procedura solicitata prin Ordinul 225 al d-lui Inspector de Stat Sef.
    Daca ma puteti ajuta cu un draft, pentru ce meserii aveti d-voastra in portofoliu v-asi fi recunoscator.
    Astept cu interes si va multumesc anticipat
    Cu deosebita stima,
    ing. D. Golodniuc. Iasi

      1. Minunat, asta cautam, pentru ca doream sa incerc sa schitez o procedura si nu stiam de unde sa incep. Promit ca voi colabora cu Dvs. la ibuntatirea ei in momentul in care o sa publicati modelul.

        1. Sunt RSVTI de multi ani , la o unitate cu rasfirata pe o arie mare de actiune cu multe instalatii. Am o activitate mai mult de coordonare in domeniu deoarece sunt peste 1000 de instalatii iar pentru gestionarea corecta a acestora mi-am organizat munca pe puncte de lucru unde am propus si autorizat cate un RSVTI.
          Activitatea este foarte frumoasa insa odata cu modificarile survenite in ISCIR completate de nenumaratele anulari si completari in PT Colectia ISCIR aplicabile; au aparut multe si diferite interpretari de aplicare a acestora . Mai multe idei pot da insa un numitor comun favorabil fapt pentru care ma bucur ca existati.
          Cu respect,

  6. Va felicit pentru ceea ce faceti. Cum imi organizez munca? Am in calculator totul: evidenta fiecarei instalatii conf. ord 130/2011 impreuna cu scadenta ei si tabel cu nr p.v. de instruire a personalului deservant.
    Saptamanal urmaresc evidenta instalatiilor la fiecare beneficiar. Imi anunt beneficiarul de scadenta autorizarii la sfarsitul fiecarui an calendaristic pentru a-si face proiectul de buget pe anul viitor iar in ultimele 2-3 luni inainte de scadenta ii aduc aminte in mod repetat. De altfel il si pun sa semneze cu 1 luna inainte nota de comanda catre cncir pentru instalatiile pe care aceasta le verifica.

  7. salutare Adrian,
    eu sunt RSVTI ,cand te angajeaza intr-o firma iti spune ca ai de facut numai RSVTI sau SSM ,dar pe parcurs ti se adauga tot felul de lucruri in plus,pe urma nu mai poti urmari nici una din treburi ca sa fie in ordine.vine controlul si gaseste nereguli ,nu mai ai ce cine sa dai vina si tot tu ramai cu tema nefacuta (RSVTI,SSM si alti)pentru ca se zice ca tu nu faci nimic si ai timp sa faci si altceva.
    cele bune

  8. Da , Adrian ; Ceeace spun colegii nostri intru activitate este minunat ; putem cu totii sa ne inspiram unul de la altul si toti de la tine ! Multumim pentru ca existi si ca te intereseaza sa ne ajuti !
    Ce sa zic ? Nu sunt chiar POMPIER dar mai am unele intarzieri pe care le cunosc (sper) si ma lupt spre a le rezolva .
    M-ar interesa , intradevar , o ciorna ,macheta sau altceva referitor la “PROCEDURA
    DE ASIGURARE A ACTIVITATII DE SUPRAVEGHERE………..
    Ma numar printre cei care sunt numiti pentru activitatea de RSVTI dupa ce in fisa postului nu mai este loc pentru altele iar timpul alocat pentru aceasta activitate este
    de “-cateva ore ” pe saptamana .
    Oricum , le multumesc tuturor colegilor si in special tie !
    Mult succes in continuare !

  9. Daca si ISCIR ar impune ca societatile comerciale care au cel putin x echipamente supuse supravegherii ISCIR, sau x puncte de lucru cu astfel de echipamente, sa angajeze personal EXCLUSIV pentru aceasta activitate (RSVTI) poate ca lucrurile ar merge mai bine. Asa cum prevede L 319/2006 cu lucratorul de semnat si OMAI 163/2007 cu cadrul tehnic psi. Numai ca vedeti dumneavoastra si in aceste domenii nu exista exclusivitate in activitate si saracii oameni desemnati sunt incarcati si cu alte sarcini (mediu, cel cu ssm cu psi si invers si marea majoritate cu RSVTI.
    Cat despre evidenta instalatiilor avem la dispozitie Anexa 6 – Evidenta cenralizata a instalatiilor care din punctul meu de vedere ar mai trebui imbogatita cu cateva coloane. Si cum CNCIR a preluat toata baza de date nu prea ai cum sa ratezi o scadenta de verificare pentru ca se poarta instiintarea pentru instalatiile cu scadenta de verificare din luna urmatoare sau chiar de peste doua luni.
    Ceva mai greu la evidenta personalului autorizat, dar nu este greu de loc de construit un tabel.
    Va doresc numai bine si chiar nu stam degeaba.

  10. Va multumesc din suflet pentru acest blog. Este de mare ajutor. Momentan sunt RSTVI la fosta(asa sa zic) mare Electroputere Craiova. Este vorba ca incepand cu 01.10.2013 aceasta activitate sa fie externalizata, deci postul meu sa fie externalizat. Nu stiu cine o sa vina dupa mine, dar cred ca se va descurca f. greu pt. ca am o vechime de peste 28 ani in domeniu, iar aria de instalatii de ridicat si sub presiune este f. mare aproximativ 100. Ce ma sfatuiti sa fac in caz de externalizare?

    1. Eu te sfaruiesc sa nu stai pe ganduri. Profita de externalizare si ia tu aceasta activitate. Daca faci treaba foarte bine vor mai apare si alte solicitari de RSVTI. Apoi nu e greu sa te dezvolti si pe SSM. Mai angajezi pe cineva, intai part time, apoi cu norma intreaga.

    2. Mai cauta un RSVTI si autorizati-va ca persoana juridica si cum spune domnul Adrian, intrati si pe SSM. Eu am o experienta de 35 de ani ca operator RSVTI si 33 ani ca formator profesional in domeniul ISICR. Pana in 2007 am lucrat la SIDERCA Calarasi, actualul TENARIS, apoi m-am autorizat ca persoana juridica si le-am tinut RSVTI-ul, deoarece stiam tot ce misca acolo. E pacat sa nu faceti asta la experienta pe care o aveti. Foarte multi care prestau servicii SSM s-au autorizat si RSVTI (chiar daca nu au nicio treaba cu aceasta ocupatie), doar pentru a oferi un pachet de servicii.

  11. Consider ca orice om responsabil, indiferent cate activitati ar avea de efectuat isi gaseste 30 de minute in fiecare zi sa-si puna in ordine activitatea de RSVTI. La inceput ar fi mai greu dar cu timpul acele 30 de minute/zi vor fi doar de verificat anumite scadente. Personal consider ca ISCIR ar trebui sa efectueze anumite verificati inopinate la societatile comerciale autorizate ca persoana juridica pentru activitatea de RSVTI, si chiar si la perosanele fizice autorizate pentru aceasta activitate. Surprizele nu ar inceta sa apara…

  12. Buna ziua,
    Sunt RSVTI-st la o societate de stat si coordonez activitatea celor 15 RSVTI-sti din sectiile si atelierele aflate in toata tara.Avem: macaragii, legatori de sarcina, motostivuitoristi.
    M-ar interesa un model de procedura solicitata prin Ordinul 225.Prefer sa le intocmesc eu si sa le transmit in teritoriu, pentru ca asa cum mai spunea cineva aici fiecare RSVTI-st are si alte sarcini de serviciu.
    Va multumesc anticipat!
    Elena Dragomir

  13. Activitatea de RSTI este frumoasa, riguroasa si foarte grea când ești la început de drum. Colegul nostru de la SA-ul de mai sus poate nu știam ce are de făcut … Nu zâmbiti…am mai văzut cazuri. ( poate nu a fost plătit, etc). Nu-l putem judeca când nu avem toate datele problemei… Poate ar trebui sa-l ajutam (dacă dorește si el)

  14. Buna dimineata

    In activitatea de RSTI metoda si ordinea sunt vitale. O autorizatie expirata, o scadenta depasita, iti pot aduce mari necazuri.
    Eu personal incerc sa nu am fisuri in aceasta privinta.
    Pe scurt:
    1. Evidenta instalatiilor o tin in format electronic pe modelul dat de prescriptii la care am adaugat mai multe rubrici ( data AF-ului, nr ultimului PV de verificare, durata de viata, nr declaratiei de conformitate de la ultima revizie, ultima verificare facuta de mine cu notarea in registru etc. ). Practic toate datele necesare pentru a avea o vedere de ansamblu.
    2. Evidenta personalului de exploatare tot electronic cu rubrici care imi dau toate datele necesare ( CNP, nr autorizatie, grupele de autorizare, nr talon, data emiterii talonului, data expirarii fisei de aptitudini , data PV de autorizare anuala etc.)
    3. Evidenta personalului auxiliar de exploatare cam la fel doar ca aici am si datele necesare eliberarii adeverintei (locul nasterii, data nesterii nr. si seria CI ).
    4. Mai am o evidenta cu elementele de legare si dispozitivele de prindere a sarcinii, pe formatii (nr identificare, tip, data ultimei verificari etc.) .

    Poate pare greu si complicat dar, odata realizata o evidenta completa, devine mult mai usor de tinut in mana aceasta activitate mai ales daca nr de instalatii si de persoane autorizate este mare.

  15. La fel ca si colegii mei m-am procopsit cu aceasta activitate in schimb cei pentru care o prestez detin toate dosarele ce contin cartile lifturilor si a celorlalte instalatii la ei in birou , ce-i drept destul de organizat dar prestand ca ocupatie de baza o cu totul alta am acces la ele doar in momentul in care se fac verificarile si reautorizarile acestora . Le-am cerut ca aceste documente sa fie in posesia mea si sa am personal acces la ele dar au considerat probabil ca stau mai in siguranta la ei.Ce as avea de facut in continuare daca poate sa ma sfatuiasca cineva … Va multumesc .

    1. Mai sus, Ion, a scris exact ceea ce trebuie facut. Va luati toate datele necesare pentru a tine evidenta in format electronic, iar cartile pot ramane in birou la cei pentru care prestati activitatea de operator RSVTI.

  16. Va multumesc pentru ajutor si pentru sfaturi si ma bucur ca sunteti alaturi de noi , cei mai noi in domeniu , totodata ne bucuram ca ne impartasiti din experienta dumneavoastra . O ZI BUNA !

  17. Salut Adrian,
    Cind am citit tema discutiei propuse de tine, primul impuls m-a dus cu gindul la O.225 :RSVTI si comportament de pompier in sensul ca trebuie sa fim prezenti cit mai rapid acolo unde s-a intimplat un eveniment in ograda noastra(cele 120 de minute ).
    Referitor la modul cum imi organizez activitatea de RSVTI, am procedat la fel cum a descris ION in 30.sept., fara a avea si o evidenta a elementelor de legare a sarcinilor. Acestea le verific lunar si daca e cazul solicit inlocuirea lor. In rest, am grija sa verific la inceput de an datele la care instalatiile sunt scadente si sa anunt conducerea firmei perioada in care se vor efectua verificarile pentru prelungirea valabilitatii autorizatiei de functionare. Mai am un fisier cu o arhiva ce contine legi,hotariri,ordine,comunicate,PT-ISCIR, etc. care reglementeaza munca de RSVTI.
    Cu stima, Ionel

  18. IT ISCIR Bucuresti, a impus CNCIR-ului, ca in urma controlului periodic (la scadenta), toate echipamentele / instalatiile cu durata de viata depasita si care sunt scadente, sa li se acorde 1 an de functionare, dupa care este obligatoriu efectuarea unei expertize in vederea prelungirii duratei de viata.

    1. Interesant, se pare ca problema nu este tratata unitar, de catre CNCIR, ci lasata la latitudinea fiecarui sef zonal. In unele zone se acorda 6 luni, in altele se opresc instalatiile.

      1. Daca este AF si are durata de viata depasita, trebuie sa faca expertiza in vederea prelungirii duratei de viata. Daca este deja autorizata, i se mai acorda 1 an, apoi trebuie expertiza.

        1. Ca totdeauna, atat ISCIR-ul cat si CNCIR-ul, din fericire, trateaza problemele in spiritul legii nu in litera ei. In consecinta, daca starea instalatiei este buna si demonstrezi ca exploatarea instalatie se fce in conditii de siguranta poti primi scadenta la un an, cu obligatia de a face expertiza pana la urmatoarea verificare. Daca sunt probleme, termenul poate fi si mai mic de 6 luni.
          Abordarea mi se pare corecta iar aplicarea ad litteram a legii ar duce la blocarea activitatii in multe societati si nu cred ca acesta este scopul.
          O alta observatie este ca de la inceputul acestei luni exigenta CNCIR-ului a crescut ca urmare a unor modificari ale procedurii interne. In raportul de verificare sunt precizate toate documentele care atesta functionarea in siguranta ( documente pentru personalul autorizat, declaratia de conformitate pt ultima revizie programata, certificat pt. priza de impamantare, document pentru etaloanele utilizate la probele in sarcina etc.)

          1. De acord cu ION, exigenta CNCIR-ului a crescut in ultimul timp. Am avut CP la scanenta ieri, la doua societati. La una dintre societati, care are un stivuitor din 1999, autorizat, arata f bine, nu i s-a mai acordat scadenta. Trebuie facuta expertiza in vederea prelungirii duratei de viata. La cea de-a doua societate, am avut scadent un pod rulant. In check list au fost trecute, nr. autorizatiei RSVTI-ului si data la care expira, ultimul raport de inspectie, de la firma cu care se fac intretinerie si reviziile, numele deserventului ( nr. autorizatiei si data la care expira), numele celui care a semnat ultimul in registrul de supraveghere a instalatie si ce a mentionat, cartificat pentru priza de impamantare, documente pentru etaloanele utilizate la probele in sarcina, etc. Multe firme mari, ex. TENARIS SILCOTUB, care au productie si nu o pot opri, au toate podurile rulante cu durata de viata depasita. De cand s-au autorizat si cei de la CNCIR, pe VTU investigatii / examinari cu caracter tehnic, au inceput sa ceara expertiza pentru instalatiile cu durata de viata depasita. Pretul expertizei este de 2500 lei + TVA. Vin, fac expertiza, mai dau 2 ani de functionare si apoi trebuie facuta iar VTU.

  19. In calitate de RSVTI novice am si eu o intrebare, cam cum ar trebui sa arate un process verbal de introducere in reparare a unei instalatii de ridicat?

  20. “Un RSVTI-st care este depășit de situație, care nu știe sigur ce are de făcut și care se comporta ca un pompier: abia când apare câte un „incendiu”, încearcă sa îl stingă.”
    Deci asa se caracterizeaza un pompier prin “mintea” stralucita a lui Adrian Miclaus.
    Un pompier: se bucura de incendii, deoarece are de lucru! Sau o fi maniac!
    Este dezorganizat!
    Este clovnul si de rasul lumii!
    Domnule, adica nu, cetatene A. Miclaus, este foarte sigur ca in viata dumitale nu ai vizitat un ISU. Scrie despre ce stii si nu te adanci in tacma celor “atoate stiutori”. RUSINE. Nu ti-as dori sa ai nevoie de pompieri, iar pompierii sa-ti raspunda la fel.

  21. Domnule Mircea C,
    Daca atata ai inteles din articolul meu, ca eu desconsider pompierii, atunci consider ca nu ai ce cauta pe acest blog.
    Si cu asta am incheiat discutia pe aceasta tema.

  22. Buna ziua!
    Am contract individual de munca pe perioada de timp nedeterminata la o societate de stat.Lucrez in tura.Practic doua zile sunt la serviciu si doua zile acasa.Am fost numit si RSVTI pentru alte puncte de lucru ale societatii. Este specificat undeva in legislatie ca in acest caz trebuie sa fiu platit suplimentar sau sunt nevoit sa efectuez sarcina suplimentara fara a fi renumerat?
    Multumesc.

    1. Din pacate, nu este reglementat in nici o prescriptie tehnica raportul de salarizare intre angajat si angajator.
      Acest lucru tine doar de abilitatea dvs. de a negocia un spor de salariu, datorita atat complexitatii cat mai ales datorita noilor responsabilitati ce va revin.
      De asemenea, daca punctele de lucru ale societatii sunt la distanta mai mare de 2 ore de dvs. nu aveti voie sa le acceptati, la atributii.
      De asemenea, daca punctele de lucru sunt situate in zone care tin de Inspectii Teritoriale ISCIR, diferite, nu aveti voie sa prestati serviciile de RSVTI decat intr-o singura zona.
      In cazul cumulului de atributii, si al mai multor sedii, va recomand sa folositi programul informatic ExpertRSVTI.
      Va ajuta in activitate, usureaza munca, tine o evidenta clara, anunta scadente de instalatii si persoane, va ofera Teste de examinare, cursuri de instruire pentru deserventi, etc.
      Pretul licentei anuale este intre 600 si 1.200 lei/an, in functie de numarul de puncte de lucru, de instalatii si de personalul deservent.
      Pentru informatii suplimentare , mail la Adrian@expertrsvti.ro, sau telefon la 0741078919.
      Cu stima,
      ing. Adrian Miclaus.
      P.S. Veniti in Comunitatea RSVTI-stilor de pe Facebook 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *